About Me

My photo
Simple man...n sensitive but open mind

Sunday, April 18, 2010

masa semasa

apa dah jadi..apa dah jadi...masa sudahtak cukup lagi..(gaya dato salim) ermmmm.. begitulah masa sentiasa mencemburui kita..intenet lambat...badah penat...tidak terdaya untuk menulis bait-bait cinta membuka selera pembaca...entah bila waktu akan tiba..memenuhi citarasa di jiwa..agar dapat diteruskan lagi...budi bicara menabur kata..melalui tulisan yang tidak seberapa...

cume disini ringkasan cerita sebagai pengubat luka...

permulaan tahun 2010, aku di terima bertukar dari sarawak ke terengganu, (alhamdulillah) masih inggal di bukit payung tetapi di rumah sewe..tidak lagi menetap di rumah mertua, kata nak berdikari. dalam masa yang sama aku juga boleh mengajar isteriku supaya tidak bergantung pada ibunya.perjalanan ku ke sekolah tidaklah dekat dan tidaklah jauh..lebih kurang 54 km perjalan pergi dan mengambil masa lebih kurang 45 minit jika ku memecut laju...langkah kedua ku ambil dalam menjalani hidup berdikari aku gagahi untuk membeli motosikal LC4v..untuk memudahkan aku ke sekolah dan isteriku pergi kerja dan menghantar anak..alhamdulillah.. walaupun dalam kekangan kewangan aku tidak menyusahkan org untuk meminjam wang.. keperluan rumah ku tamabh sedikit demi sedikit bagi memenuhi keselesaan bersama..keperluan anak kami dahulukan...maklumlah anak yang semakin membesar..perlukan perhatian yang lebih daripada bapaknye...heheh
Rutin harian ku..
aku akan bangun seawal 6 pagi bersiap untuk kesekolah....selepas bersiap lebih kurang pukul 6.30-6.45 bermulalah perjalan ku ke sekolah sejauh 45 min - 60min perjalanan..hanay dengan kenderaan beroda 2 aku sampai ke sekolah dan menjalankan tanggungjawab mencari rezki yang halal.. jika tiada meting atau kokurikulum atau hal2 lain..aku akan pulang dari sekolah dalam jam 1:30 ptg-2.00ptg yang mana perjalanan nya juga menganbil masa lebih kurang 45-60min perjalan kira-kira 110 KM pergi dan balik.. tiba di rumah mertua, melayan anak jika tidak tido..dan berehat..kadang2 balik rumah..siapkan ape2 yang patut, kemas rumah...dan selalunya tidolah...ermmm
mlm tidak banyak aktiviti yang dilakukan selan ber facebook,tgk tv, melayan anak...kemas rumah..dan sebagainya mengikut apa yang patut dibuat...then tido seawal mungkin..esok nak bangun awal plak..hehheh..begitulah aktiviti seharian..walaupun kekadang penat..tetapi bahagia sentiasa kerana di samping family...

ok cau dulu... sambung lain kali plak...nak berfacebook jap..tenet dahlah lambat

No comments: