About Me

My photo
Simple man...n sensitive but open mind

Friday, July 10, 2009

Cerita hal semasa

ermm...Assalamualikum semua...sudah lama tidak aku menulis dalam blog ini..bukan ape..internet kurang memuaskan dan selalu jemm..hehehe..selain xdalah cerita sangat nak tulis.. ermm..sekolah aku walupun P1 ALHAMDULILLAH ada line telefon sesetengah tempat.. jadi tidaklah aku mati akal bertayakan khabar anak isteri aku di kampung halaman..dan ibubapa yang aku sayangi.. maklumlah sekarang banyak penyakit melanda..aku sendiri pun batuk tak kebah-kebah..dah nak masuk 2 bulan dah..Alhamdulillah semuanya sihat dikampung kecuali Aboh ku yang baru baik dari demam. Biasalh orang tua..bukan selalu sihat..begitu jugak orang muda.diharap semuanya baik-baik belaka..


Al-kisahnya aku disini plak...


Sekarang aku dah tak pegang rotan lagi masa mengajar..aku ubah pendekatan berhemah dan cara mendenda murid-murid disini..selain faktor batuk aku yang sering mengganggu pengajaran, aku cuba untuk menyampaikan ilmu dengan cara yang berbeza kali ini..rotan bukan lagi satu pendekatan bagi mangajar disini..aku harap batuk ku cepat2lah hilang agar aku dapat memenuhi visi aku disini...walaupun hati aku sebenarnya di kampung..aku cuba untuk menjalankan tugas aku sebaik mungkin disini..bialah mendung kelabu yang sedang menyelubungi langitku pergi berlalu di hembus angin yang bertiup..dalam keadaan begini memang tidak dapat dinafikan mood sesorang mempengaruhi pengajaran di dalam kelas..but i'm be a professional man..pasal masuk ke kelas itu aku tidaklah banyak masalah sangat kerana memang itu yang aku mahukan dan memang itupun pekerjaan aku disini..tetapi pasal hal luar kelas yang membuatakn belum dapat menerima lagi..ntahlah sampai bila aku hendak begini... aku biakan ia berlalu pergi tanpa aku mancari solutionnya..malas sebenarnya aku kerana sistem yang tidak berapa betul dan tidak aku terima...aku biakan ia selesai sendiri ataupun sistem dibetulkan...mungkin masa itu barulah aku boleh menerimanya..so sekarag aku cuma wait n see ajee....(MALAS)..
keadaan sekolah plak rasanya baik bagi aku..cuma sekarang ni sering hujan dan air paip umah aku sering kotor dek kerana ia direct dari takungan sungai di atas bukit..so perit jugak nak meneguk walaupun sudah masak..mandi pun dengan air yang nak ala-ala teh susu yang tak sukup teh dan susu..tapi itu semua tidaklah membebankan sangat.bagi aku..cuma hujan ini mambawa kebaikan kepada cikgu-cikgi yang duduk diatas untuk menjadi sumberbakalan air mereka.jika panas berpanjangan maka tidak ada airlah mereka..tetapi yang aku heran tu, hujanna bukan main lebat...dan lama..tetapi tidak jugak air sungai naik-naik..jalan pengankutan utama bagi kami disini..kalau airnya naik tidak lah kami disini susah kena tolak perahu semasa keluar masuk kesini..ntahlah itu semua kuasa tuhan..sungai disini pun dah berubah dah..semakin banyak batu dan tanah pasir yang timbul di tengah-tengah sungai..jadi kami terpakse mencari jalan baru untuk keluar masuk ke sini..ermm itu saja untuk info semasa aku disini.sekadar melakar apa yang terbenak dikepala...

No comments: