About Me

My photo
Simple man...n sensitive but open mind

Monday, July 27, 2009

Seminggu bercuti......

ermmm..beginilah resam hidup diperantauan....tak semena-mena aku aku ditimpa musibah.. kesihatan tidak selalu baik..ada hari-hari sakit manjelma....begiru juga dengan diri ku...tiga hari aku terlantar di quater sekolah.hari ketiga aku ke klinik..tapi masih sama layanan dan membuatkan aku feed up...aku ambik keputusan untuk pulang berubat ke kampung..aku nekad..sebab sudah tiga kali aku sabar berubat disini tetai keadaan aku makin teruk.... untuk tidak menambahkan lagi beban diri, dan untuk kebahkan sakit ku ini..aku ke sibu dan terus ke airport..aku beli tiket on the spot dan trus pulang ke terengganu..
sampai di terengganu aku di sambut oleh isteri di airport...dan kami terus pulang..esokkan aku ke klinik seperti hajat ku pulang ke kampung...memang betul sangkaan ku..aku memang ada masalah kesihatan...patutlah batuk ku berlanjutan sampai ke 2 bulan...tetapi proses untuk mengetahui apa sebenarnya penyakit tersebut memakan masa yang lama, dan memerlukan beberapa proses pemerisaan...aku akur kerana kerja aku tidak dapat menangguhkan kan amanah ku..aku cuba berubat cara kampung jugak..alhamdulillah aku semakin pulih..tetapi urusan di klinik tidak aku tinggalkan...kedua cara aku usahakan..tapi apekan daa masa amat mencemburui aku..aku terpaksa pergi ke sarawak kembali untuk meneruskan tugasku.. mungkin di lain masa aku akan terus mencari penelesaian atas penyakit ku ini...harap-harap tidaklah serius...insyaallah...walaupun cuti seminggu(MC + CRK) tapi masa dihabiskan untuk berubat....dengan isteri dan anak disini aku cepat sembuh walaupun tidak sepenuhnya.. terima kasih isteriku....

No comments: