About Me

My photo
Simple man...n sensitive but open mind

Sunday, August 2, 2009

peliknya Dunia

Peliknya aku berkawan….


Assalamualikum…tidak lengkap hidup seseorang tanpa kawan. Tidak kiralah seorang, dua orang, tiga orang mahu pun ber orang-orang sebagai manusia kita tidak boleh lari dari mempunyai kawan. Kawan datang dari pelbagai peringkat, kawan dari sekolah, sekampung, tempat kerja, tempat belajar dan sebagainya pelbagai cara yang membuatkan kita mendapat kawan. Ada yang disengajakan dan ada juga kawan yang tidak disengajakan. Tetapi itu semua tidak penting, apa yang lebih penting bagaimanakah kita berkawan dan cara kita menghormati kawan tersebut. Tidak dinafikan juga berkawan juga mempunyai usia-usia tertentu. Itu semua adalah ketentuannya, kita cuma boleh berharap dan menghargai kawan yang berada disekeliling kita.

Di sini aku nak promote kenalan yang boleh aku katakan KAWAN. Tetapi bagi cara kami berkawan agak pelik sedikit. Mungkin bagi sesetengah orang ada pengalaman yang serupa dengan kami ini. Kami ni berkenalan secara accidently tai buka direct…sipi-sipi aje…melalui teleponlah… sepanjang kami berkawan lebih kurang 7 tahun lebih kot ..kami tidak pernah berjumpa sekali pun, walaupun pernah seketika kami tidaklah berapa jauh antara satu sama lain.. sesaat pun tidak pernah kami bertentang mata atau berselisih bahu.. Kuasa tuhan hanya Dia yang tau.. Tapi kami tak kisah sangat pasal tu, yang penting sampai sekarang dia masih kawan aku. Walaupun hanya dengan mesej di talipon ataupun chatting di YM. Ntah bila kami boleh berjumpa setentang mata pun tak tahu.. perancangan untuk bertemu sering ada tetapi kita Cuma merancang Dia yang menentukan… Nilah gambar yang aku curi dari die. Kalu mintak takde di baginya..sebab die ni ntahlah aku pun kadang-kadang tak paham.. Dulu die suruh anto balik tau gambar die,kalu aku tak anto dia kata tak halal…. Xpelah asalkan relationship kami masih utuh..ku harap ia sampai bila-bila, biapun kami tak dapat nak bertentang 6 mata…hehehh (die 4 sebab pakai spek, aku 2 aje).

Akmaliah Binti Yusoff
D.O.B : 3 APRIL 1982
STATUS: MASIH BUJANG (sape nak try blh lah…tu pun kalu mampu)
ASAL : BACHOK, KELANTAN
PEKERJAAN : GURU
TEMPAT MENGAJAR : LUBUK ANTU, SARAWAK

6 comments:

Anonymous said...

wesss...len mcm je bunyikkk...ery dok maroh ke?hhehehe....

Muhd Suhaily said...

:)

Mohd Noraswadi Mohamad said...

amboi,,jgan buat spekulasi..eri dah tau dah..eri pun kenal....

Anonymous said...

adusss..siap ada promote free dih...ssh sgt ke nk berkawan dgn sy ni wadi oiii(refer to the sentence in the bracket)...kelakar lak bila igt kes dulu tu..hehee..
utk kwn2 wadi..sy mmg kenal eri...dh slalu borak pn..so no speculations plis..eheheh

Mohd Noraswadi Mohamad said...

relexlah malie...heheh tgk tuannya dah marah..tapi takpe..kejap aje tuuu...

fndrocka said...

ini ruang berkenalan ke..ahaha.selamat berkenalan