About Me

My photo
Simple man...n sensitive but open mind

Tuesday, December 2, 2008

Musim tengkujuh..

30 November meninggalkan satu kenangan yang mungkin tak dapat dilupakan oleh kami sekawan terutamanya tuan empunya kereta (zack)..kereta buatam malaysia..proton saga (iswara dulunya)...ni saga keluaran baru.. nak terjadinya tragedi rtersebut..maka tersebutlah kisah pada malam itu kami kuarlah pegi mkan...kiranya dalam kereta tersebut adalah 5 orang pemamdunya, zack, kero,leman, din and akulah yang duk belakang...memang pada mlm tu hujan tidak lagi berenti dari pagi lagi..so jln banyaklah yang ditengelami air...akibat peruty kami yang lapo..kami terpakselah kluar nak mencari makanan untuk mengeyangkan perut kami yang sedia lapo ini..maka kami pergilah ke sebuah restoran di Nyor 7 dalam kawasan besut ini jugak... antara jalan dari Kg. Raja ke Jertih..
ermmm...maka kejutan yang pertama kami hadapi adalah kawasan kedai tersebut yang ditenggelami air...mula2 terkezut jugak..tapi setelah dinilai kereta tersebut bolehlah lau...(kereta nasional katakan..hehehhe)..kami pun orderlah mknnan n kenyangkan perut kami...
maka bermulalah alkisah cite duka ini..jeng--jeng--jeng....
dalam perjalanan balik tersebut, kami melalui 1.trafik light...2 trafik light..kemudian di trafik llight yang keberapa entah..aku pun dah lupa..sebab aku tengah koya (berangan dengar lagu).. terdapatlah sekawan lembu...(3 ekor tuu)..yang seekornya duk di atas jln...maka si zack ni breklah ketenya..blom habis brek die pun pecut kembali...sbb die tgk lembu tu dah tak di laluan ketenya lagi... bila die pecut jek..maka gedebung..kedebek...eeekkkk...(bunyi brek tu).. aku pun terkezutlah..ape taknya ada lembu tergoleh tepi pintu tempat aku duduk..aku duk tepi belakang pemandu mlm tu...alkisahnya..lembu tu duduk atas devider jln..si zack ni tak nampak..sebab die perhatikan lembu yang kat tengah jln...ermm nak buat gane...dah terlanggar...taklah terus sangat..tapi korang bayangkanlah.,.kereta buatan malaysia...kene sket macanama...gitulah gambarannya,..tapi rugilah xde gambar kan...aku xde camera lagi nak ambik...nntlah aku update lagi bila2 masa akan datang..
moral value...jln memandu laju ketika hujan. awasi binatang yang dijalan..
yang kedua...korang oklah salah siapa sebenarnya ni...pemandu ke lembu ke atau siapa???
sian kawan aku...kereta rosak....

No comments: