About Me

My photo
Simple man...n sensitive but open mind

Wednesday, December 24, 2008

Setahun..KPLI (Sains 1 2008)...dalam kenangan

Setahun sudah berlalu, hanya memori menjadi kenangan dalam lipatan sejarah hidup aku. Berita yang mengembirakan terutamannya Bonda tercinta, aku dapat masuk KLPI walaupun second intake. mungkin itulah hajat orang tua ku untuk salah seorang adik beradik aku mengikut jejak langkahnya, sebagai pendidik. Dengan hati yang berbelah bahagi, aku melangkah masuk ke Institut Perguruan Sultan Mizan, Besut pada 11 Feb 2008 dengan Kelisa ku (TAL 5275) berseorangan. tanpa melengah kan masa aku menuju ke tempat pendaftaran tanpa seorang pun aku kenali pada ketika itu. dalam hati aku berkata.."inilah keputusan aku".. Di situlah aku mulai kenal dengan seorang lelaki yang kini menjadi ex-roomate aku..dengan sikap ramah beliau kami manjadi kawan.. mendaftar bersama dan bilik asrama pun sama..mulalah kehidupan kami sebagai pelajar di  IPSMB.



Selepas seminggu berorentasi dengan input2 yang bergunalah jugak berkenaan masa depan ku di maktab ni..kami dimasukkan ke dalam kelas SN 1.. bila terinagtkan semula nak gelak rasanya aku.. mula2 masuk ke kelas aku ingat kan aku yang mudalah tapi sanggkaan aku meleset sama skali rupenya aku kedua tertua dalam kelas tersebut..yang lain semuanya muda2.blom kawin semuanya..dan barulah aku tau yang dalam maktab tu kelas kami terkenal dengan kelas yang 100% belom kawin...heheh..aku salah sorang daripadanyalah kan..3 orang termasuk aku, menjadi budak baru dalam kelas tersebut.. bermulalah episod yang lucu,..gembira..sedeh..dan banyak lagi yang menjadi memori kami bersama.. asam garam kehidupan begitulah ada yang manis, pahit,tawar...tapi semua itu tersimpan kemas dalam memori ku...

seramai 22 orang penuntut, 7 lelaki dan 15 pompuan..semua mempunyai karekter berbeza.yang mengharmonikan kelas Sains 1..En Azman Omar manjadi penaungnya..



Sains 1 2008..

semuanya kepala masuk air..aku ingat kan semuanya boleh dibuat tauladan..tapi sama jugak macam aku..masuk air..hahaha..itulah yang membuatkan kami akrab..walau pun tidak semua tapi sebahagian besar komuniti kelas kami ini...kecil hati, bals demdam mungkin tidak wujud sama skali di kalangan kami , jika pun ada sedikit sahaja..yang lain semuanya bak kata orang "kamcing lah"..banyak jugak perkara yang tak dapat dilupakan..berjalan, mkan, bermain, gurau senda, gossip, dan banyak lagilah..


kini..kebanyakkan kami telah menghabiskan pengajian kami dan tunggu posting ke SARAWAK.. cume adalah beberapa orang yang bernasib baik tidak ke sana.. di benak ku..adakah kami nanti masih berhubungan satu sama lain..dan bersuka-duka bersaka kembali seperti di maktab..hidup kami bagai kan adik beradik..itu aku serahkan sahaja pada tuhan yang maha kuasa/..


ANDAI KEIKHLASAN TERSEMAT DIKALANGAN KAMI,
MAKA INGATAN AKAN MENJADI TEMAN,
MEMORI AKAN MENJADI KENANGAN,
PERHUBUNGAN AKAN BERKEKALAN...

luv U all sains 1.....

No comments: