About Me

My photo
Simple man...n sensitive but open mind

Tuesday, December 23, 2008

Posting ooo posting....

TAHNIAH anda telah di tempatkan di SARAWAK
                                      

Begitulah keputusan seadanya daripada Allah yang maha kuasa..tempat khidmat aku yang pertama sebagai Guru adalah di Negeri Sarawak.. terkenang kembali pristiwa itu. Mlm 19hb dec 2008, sedang enak2 berehat selapas melahap ikan baung di umah ayah de..aku menerima satu panggilan telepon dari no yang tidak aku kenal.. "Hello..assalamualikum..aku dapat Sarawak mung.." itulah ucapan pertama dari si pemanggil.. dengan selambanya aku pun manjawablah.. oklah tu..tanpa mngenali siapa di seberang komunikasi tersebut.. tapi nasib baiklah si die bertanya "kenal dok ni?" lantas terus di memperkenalkan diri..budak kelas aku rupanya..selepas beberapa ketika berkomunikasi dan mngetahui result kawan2 sekelas ku yang lain dapat posting kemana...hati aku juga berdebar2 kerana perasaan aku megatakan aku pun sama seperti mereka akn di posting kan di sarawak..
Aku khabarkan berita itu kepada isteriku..terkujut jugak die..kuasa Allah taala siapa blh lawan..kita hanya merancang Die yang menetukan.. tapi semasa itu aku belom komfirm lagi result aku. kerana aku masih di Kg Durian mentangau yang tiada kemudahan internet..line tel pon tak brapa nak ada jugak..maka banyak aku dapat msg bertya kabar tetang result posting aku tu..ada yang di balas ada yang tidak..dek kerna aku lupa nak top up semasa aku berada di sana..maklumlah kedai jauh..
semasa perjalanan balik aku singgahlah menopap henset aku di bandar dungun..dan mulalah bertyakan khabar kawan2 yang lain serta manjawab msg2 yang blom aku balas semalam.
sabtu petang itu..aku balik ke rumah untuk cek result tersebut..maka tenang lah hati aku bila mengetahui bahawa ia memang sama dengan naluri aku..SARAWAK..

                                                                         

nampaknya inlah peluang aku untuk naik "BELON" bab kata orang sana lah.. dan melihat negeri orang..dan orang-orangnya sekali
                                                                           

sekarang aku sedang menunggu tiket FREE daripada pihat KPM..katanya 30 hb 12 barulah tau bila kapal terbang akan bertolak.

4 comments:

Anonymous said...

salam..
tahniah atas penempatan..leh kenal tepat org...hehe

semoga selamat sume..

rgds.
din(roommate OR x-roommate)

Mohd Noraswadi Mohamad said...

hehe..bagus nye komen.... tQ

SUHAIRUDIN said...

jgn lupe bowok budu,lilin,ikan kering..hahhaha

Anonymous said...

berat lah beg oiiii..20 KG jek..